Pristupačnost
Pristupačnosti
loading

Izmjene ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava

Izmjene ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava

Projekti financirani putem programa Obzor Europa mogu se mijenjati putem izmjena ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava kroz amandmane, a sve kako bi se prilagodili novim uvjetima ili okolnostima koje nastanu tijekom provedbe projekta.

Razlozi izmjene ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava definirani su ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava s pojašnjenjima i primjerima (Annotated Grant Agreement) a neki od navedenih razloga su:

  1. dodavanje novog korisnika - ako se tijekom trajanja projekta dodaje novi partner ili se mijenja konzorcijski sastav, potrebno je ažurirati relevantne dokumente, poput Annexa 1 (opis aktivnosti) i Annexa 2 (proračun)
  2. izlazak  sudionika iz projekta - ako sudionik napušta konzorcij, potrebno je formalno ukloniti njegovu ulogu kroz izmjene ugovora, a time i preraspodijeliti zadatke i sredstva
  3. promjena koordinatora projekta
  4. izmjene vezane uz provedbu projekta:
    • promjena trajanja projekta - konzorcij može zatražiti produljenje trajanja projekta zbog nepredviđenih okolnosti koje usporavaju napredak što često zahtijeva prilagodbu planiranih aktivnosti i rokova izvještavanja
    • promjena naziva ili akronima projekta - manje administrativne izmjene, poput promjene naziva ili akronima, mogu se unijeti kako bi se osiguralo da projekt ostane u skladu s ciljevima i aktivnostima projekta
  5. izmjene financijskih aspekata:
    • prilagodba proračuna - ako dođe do značajnijih promjena u raspodjeli sredstava među partnerima ili se pojave novi troškovi, potrebno je ažurirati proračun projekta (Annex 2) - ova izmjena osigurava da proračun odražava stvarnu potrošnju i potrebe projekta

S druge strane, izmjene ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava obično nisu potrebne za:

  1. prijenose između proračunskih kategorija obuhvaćeni proračunskom fleksibilnošću
  2. promjena imena/naziva ili adrese sudionika – izvršeno izravno u Participant Register-u
  3. univerzalna preuzimanja (spajanje/stjecanje) sudionika – izvršena izravno u Participant Register-u
  4. promjene bankovnih podataka – izvršene izravno u Participant Register-u.

Izmjene ugovora može inicirati sam koordinator ili konzorcij, no zahtjev za iste podnosi koordinator putem portala Funding&Tenders te taj proces komunicira s dodijeljenim projektnim službenikom Europske komisije.

Proces izmjene ugovora sastoji se od sljedećih faza:

  1. podnošenje zahtjeva – koordinator projekta podnosi zahtjev za izmjenu putem portala Funding & Tenders
  2. procjena zahtjeva – Europska komisija ili nadležna agencija razmatra zahtjev i, ako je potrebno, traži dodatnu dokumentaciju
  3. odobrenje i ažuriranje – nakon što izmjena bude odobrena, ugovor se ažurira u skladu s promjenama.

Izmjene ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava ključne su za osiguravanje uspješne provedbe projekata u promjenjivim uvjetima, a konzorciji se potiču da promptno podnose zahtjeve za izmjenama kako bi izbjegli kašnjenja u projektu pri čemu je komunikacija koordinatora s projektnim službenikom iznimno važna. Više o razlozima i postupku donošenja amandmana mogu se pronaći u dokumentu Europske komisije, Amendment Guide-u.